Etkinliğin Kapsamı
Lisansüstü öğrencilerinin alanlarında yaptıkları çalışmaları yayın haline getirme becerilerini geliştirmektir. Bilimsel bir problemi belirleme, ilgili konuya ve alana ait bilimsel literatüre erişim, alana ait literatüre yönelik bilimsel değerlendirme, makale yazma becerisi ve sunumu için ilgili yeterliklere sahip olmalarını sağlamaktır. Eğitim etkinliği ders programında ayrıntısı yer alan başlıklarda bilimsel araştırma sürecinin temel adımları, bilimsel makalenin yapısı ve bölümleri, Veri sunumu ve analizi, Referanslar ve kaynakça kullanımı, Bilimsel etik ve dürüstlük ile Makale yayınlama süreci konularında teorik ve pratik uygulamaları kapsamaktadır. Proje eğitim ekibi temel tıp bilimleri alanında farklı üniversitelerden öğretim üyeleri olup; daha önce birlikte ve ayrı ayrı bilimsel etkinlikler (ör. 2237-B, 2237-A ve 2229 proje eğitimi) gerçekleştirmiştir. TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı tarafından koordinatöre 2022 ve 2023 yılı içerisinde Çevrim İçi Bilimsel Eğitim desteği “Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır” başlıklı etkinlik ile TÜBİTAK tarafından doğrudan verilmiştir (Detaylı bilgi için bakınız: https://2237.tubitak.gov.tr/). Proje ekibinde uzun yıllar Amerika ve Avrupa Üniversitelerinde akademisyen ve AR-GE firmalarında değişik akademik ve idari pozisyonlarda görev almış eğitmenler yer almaktadır. Eğitmen olarak görev alan akademisyenler çok sayıda makale yazmış, bilimsel makalelerde hakemlik yapmış/yapmakta ve devam eden/ biten editörlük görevleri de bulunmaktadır. Özellikle bu bağlamda dünyada araştırma faaliyetleri ve mezuniyet sonrası kariyer konusunda önemli tecrübeleri olan eğitimciler bu tecrübelerini öğrenciler ile paylaşma potansiyelindedirler.
Eğitim programı kapsamında başvuru belgeleri arasında ayrıntısı yer almakta olan teorik dersler, uygulamalı ve interaktif eğitimler 4 günlük bir programda yetkin eğiticiler olarak bu konularda tecrübeli akademisyenler tarafından yürütülecektir. Etkinliğe il dışından 4 eğitici ile, il içinden ise 2 eğitmen ve 25 kursiyer katılması planlanmaktadır. Katılımcılara, makale yazma öncesi bilinmesi gereken; temel kavramlar, bilimsel araştırma konusunun seçimi, hipotez kurma, araştırmanın planlanması, araştırma sonuçlarının analizi ve dokümantasyonun konuları etkileşimli olarak anlatılacaktır. Verilen bilgiler doğrultusunda katılımcılara makale yazımı konularında uygulamalar yaptırılacaktır.
Toplamda etkinliğe katılması öngörülen 25 kursiyer, etkin bir eğitim ve multidisipliner araştırmaya kursiyerleri teşvik etmek amacıyla gruplara ayrılacaktır. Teorik eğitimler sonrası eğitmenler kontrolünde her şubedeki öğrenciler küçük gruba ayrılacak (her grupta yaklaşık 3- 4 kişi yer alacak şekilde) daha verimli, anlaşılabilir, multidisipliner ekip ruhu oluşturularak konular etkileşimli olarak anlatılacaktır. Verilen bilgiler doğrultusunda katılımcılara makale yazımı konularında uygulamalar yaptırılacaktır. Uygulamalar yapılırken yaklaşık 4 kişilik gruplar için belirlenen eğitmenler her gün farklı gruplara danışmanlık yapacaktır (ders programında ayrıntılar mevcuttur) ve böylece kursiyerlerin eğitmenlerin tamamıyla uygulama yapma ve eğitimcilerin tamamının bilgi birikimlerinden faydalanmaları sağlanacaktır.